01. Ce este o creanta certa, lichida si exigibila si ce avem de facut in continuare?
Conform art.663 din Noul Cod de Procedura Civila, executarea silita nu se poate face decat daca creanta este certa, lichida si exigibila.
Aceasta este certa atunci cand existenta ei neindoielnica rezulta din insusi titlul executoiu.
Este lichida atunci cand obiectul ei este determinat sau cand titlul executoriu contine elementele care permit stabilirea lui.
Exigibila este daca obligatia debitorului este ajunsa la scadenta sau acesta este decazut din beneficiul termenului de plata.
Prin urmare, in cazul facturilor neincasate de la clienti, certitudinea creantei este data din insasi existenta unei facturi emise si transmise acestora, lichiditatea creantei este data de insasi valoarea facturii emise si neincasate, iar exigibilitatea acesteia este reprezentata din insusi termenul de plata depasit.
In aceasta situatie, legislatia in vigoare impune anumiti pasi care trebuiesc facuti in vederea recuperarii acestor sume, iar apelarea la un avocat cu experienta in domeniu este cea mai buna optiune.
Contactati-ne! Avocatii nostri va stau la dispozitie.
02. Ce este bilantul si ce este balanta?
Bilanțul contabil este situația financiară a unei entități, specific metodei contabilității prin intermediul căruia se prezintă poziția financiară , performanța financiară și fluxurile de trezorerie ale entității.Bilanțul de depune semestrial, anual sau ori de câte ori este nevoie.
Balanța de verificare este documentul contabil utilizat pentru verificarea exactității înregistrărilor contabile, precum si principalul instrument pe baza căruia se întocmesc situațiile financiare. Se întocmesc ori de câte ori este necesar cel puțin o data pe an la încheierea exercițiului financiar.
Pentru mai multe detalii referitoare la documentele fiscale obligatorii intr-o societate comerciala, este cel mai indicat sa apelati la experti.
Contactati-ne! Expertii nostri au toate raspunsurile la intrebarile dumneavoastra!