Intrebari frecvente

Intrebari frecvente

Ai propriile tale întrebari? (sau) 0745 985 555 / 0751 068 888
  • 01. Ce este o creanta certa, lichida si exigibila si ce avem de facut in continuare?
    Conform art.663 din Noul Cod de Procedura Civila, executarea silita nu se poate face decat daca creanta este certa, lichida si exigibila.

    Aceasta este certa atunci cand existenta ei neindoielnica rezulta din insusi titlul executoiu.

    Este lichida atunci cand obiectul ei este determinat sau cand titlul executoriu contine elementele care permit stabilirea lui.

    Exigibila este daca obligatia debitorului este ajunsa la scadenta sau acesta este decazut din beneficiul termenului de plata.

    Prin urmare, in cazul facturilor neincasate de la clienti, certitudinea creantei este data din insasi existenta unei facturi emise si transmise acestora, lichiditatea creantei este data de insasi valoarea facturii emise si neincasate, iar exigibilitatea acesteia este reprezentata din insusi termenul de plata depasit.

    In aceasta situatie, legislatia in vigoare impune anumiti pasi care trebuiesc facuti in vederea recuperarii acestor sume, iar apelarea la un avocat cu experienta in domeniu este cea mai buna optiune.

    Contactati-ne! Avocatii nostri va stau la dispozitie.
  • 02. Ce este bilantul si ce este balanta?
    Bilanțul contabil este situația financiară a unei entități, specific metodei contabilității prin intermediul căruia se prezintă poziția financiară , performanța financiară și fluxurile de trezorerie ale entității.Bilanțul de depune semestrial, anual sau ori de câte ori este nevoie.

    Balanța de verificare este documentul contabil utilizat pentru verificarea exactității înregistrărilor contabile, precum si principalul instrument pe baza căruia se întocmesc situațiile financiare. Se întocmesc ori de câte ori este necesar cel puțin o data pe an la încheierea exercițiului financiar.

    Pentru mai multe detalii referitoare la documentele fiscale obligatorii intr-o societate comerciala, este cel mai indicat sa apelati la experti.

    Contactati-ne! Expertii nostri au toate raspunsurile la intrebarile dumneavoastra!
  • 03. Cum putem verifica daca consimtamantul este “liber exprimat”?
    Pentru a putea verifica acest aspect, trebuie sa aflam daca sunt indeplinite toate conditiile de utilizare a consimtamantului, prin urmare trebuie sa citim foarte atent definitia acestuia si sa analizam toate caracteristicile unui consimtamant.

    Acestea sunt:
    - Liber exprimat (“ manifestare de vointa libera”)
    - In cunostinta de cauza,actiune afirmativa clara (“actiune fara echivoc”)
    - Limbaj clar si simplu, actiune afirmativa clara (“ actiune informata si lipsita de ambiguitate”)
    - Obtinere distincta de alte aspecte ( consimtamantul mentioneaza scopul lui in mod expres)
    - Cerere distincta pentru fiecare scop si activitate de prelucrare
    - Dovada clara a consimtamantului
    - Dreptul de a retrage consimtamantul
    - Fara dezechilibru de forte ( existenta unor efecte negative ca o consecinta a refuzului anuleaza conditia ca si consimtamantul sa fie “liber exprimat”)
    - TACEREA NU REPREZINTA”CONSIMTAMANT”!
  • 04. Ce inseamna masuri tehnice si organizatorice adecvate?
    GDPR ofera cateva exemple de masuri tehnice si organizatorice adecvate, precum si anumite linii directoare pe care entitatile implicate in prelucrarea datelor cu caracter personal le pot urma atunci cand implementeaza masurile intern. Regulamentul nu prevede insa o definitie concreta sau o lista clara a masurilor adecvate, intrucat un astfel de demers ar fi unul extrem de laborios, daca nu chiar imposibil raportat la multitudinea particularitatilor fiecareia dintre situatii.

    In consecinta, efortul determinarii masurilor potrivite pentru fiecare caz trebuie asumat de entitatile care prelucreaza date cu caracter personal, respectiv companii/societati.

    Mai jos veti regasi o lista cu 3 dintre cele mai importante masuri tehnice si organizatorice de avut in vedere atunci cand doriti sa faceti o implementare corecta a Regulamentului GDPR:
    - Obligatia de confidentialitate a angajatilor ce trebuie clar reglementata printr-un act aditional la CIM si asumata in deplina cunostinta de cauza de catre acestia
    - Trainingul adecvat in urma caruia salariatii trebuie sa inteleaga importanta prelucrarii datelor cu caracter personal
    - Implementarea de politici si proceduri interne in care sa se reglementeze exact modul in care se folosesc echipamentele mobile, conditiile ce trebuiesc indeplinite pentru a se putea folosi un echipament personal in interes de serviciu, sanctiunile ce pot fi aplicate in cazul nerespectarii vreunei politici sau proceduri samd

Contact

Consultanta

Indiferent daca aveti nevoie de sfaturi si asistenta de la un singur consultant sau de o echipa completa, va oferim informatiile exacte de care aveti nevoie pentru a trece peste toate piedicile.
Awesome Image

Ai o intrebare?

  • Luni - Vineri:
  • 9.00 - 18.00